Za profesionalce

V pričakovanju strokovnih Sejmov okusov

01 / 2023

Februarja se bodo na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani v organizaciji Primorskega sejma odvili že 16. Mednarodni Sejmi okusov, mnogim znani tudi pod imenom GASTexpo. Na njih se vsako leto predstavita gostinska in hotelirska oprema, ponudniki živil in pijač, gastronomija. Letos bo sejem prvič potekal v hibridni obliki, kar pomeni, da bo že pred, v času sejma in po njem poskrbljeno za podporo in povezovanje med razstavljavci in obiskovalci. O tem smo se pogovarjali z Matjažem Turkom, direktorjem Primorskega sejma.

Se je koncept strokovnega sejma, ki v prvi vrsti pokriva področje gostinstva, kaj spremenil v zadnjih, s korono zaznamovanih letih? 
Matjaž Turk: Korona je resnično zadala udarec tako nam sejmarjem in sejmu kot razstavljavcem, saj oboji delujemo na področju HoReCa. Slednji smo namreč najbolj čutili posledice vseh omejevanj in zapiranj - sejemska branža je bila z vladnim odlokom konkretno zaprta celih 14 mesecev in zaradi tega smo bili v letu 2021 primorani sejem celo odpovedati. Sedaj pa se v sejemski dejavnosti čutijo »post« covidne posledice, zlasti v smislu občutnih povišanj cen zunanjih izvajalcev in dobaviteljev na skorajda vseh področjih.
Trenutno smo kot organizator v fazi zagona dejavnosti pod zelo težkimi pogoji. Vendar navkljub vsemu vlagamo v napredek in razvoj. Tako bomo konceptualno sejem, ki je pred nami, že poslovno nadgradili s ciljem, da bodo naši razstavljavci z nastopom na njem pridobili nove poslovne priložnosti in širili mrežo B2B. Prvi korak k temu je izvedba hibridnega sejma, ki bo v takšni obliki prvi v Sloveniji in bližnji okolici.

Prosim, razložite nam podrobneje, kaj pomeni koncept hibridnega sejma? 
Matjaž Turk: Pravzaprav hibridni ne pomeni nič drugega kot to, da bo v času, ko bo sejem potekal v živo na Gospodarskem razstavišču, sočasno potekal tudi na spletu (bo pa potekal tudi pred in po sejmu). Spletna platforma, ki jo v ta namen razvijamo in postavljamo, bo odprta za mreženje med domačimi in tujimi razstavljavci, zainteresirano publiko in potencialnimi obiskovalci. Kontakt med razstavljavcem in obiskovalcem bo tako možen pred, v času in po zaključku klasičnega sejma, torej že 23 dni pred sejmom, ves čas sejma in 10 dni po zaključku klasičnega sejma. 
Zainteresirani posamezniki se bodo digitalnega sejma lahko udeležili preko svojih telefonov, tablic ali računalnikov s prijavo v platformo in bodo imeli možnost neomejenega dostopa do razstavljavcev in zanimivih vsebin, novosti, ponudb, predstavljenih na platformi. Hibridni sejem, ko se bosta torej odvijala sočasno klasični in digitalni sejem, bo potekal od 15. do 18. februarja, digitalni pa med 24. januarjem in 28. februarjem 2023.

Kaj bo takšna hibridna oblika sejma prinesla razstavljavcem in kaj obiskovalcem?
​​​​​​​Matjaž Turk: Naša prioriteta kot organizatorja sejma je vedno bila in bo v prvi vrsti skrb za razstavljavca in obiskovalca s ciljem, da oba na sejmu dosežeta čim večji poslovni učinek. Za dosego tega smo se odločili med prvimi slediti svetovnim trendom in izvesti sejem v hibridni izvedbi, ki omogoča povsem novo dimenzijo poslovnega mreženja in širjenja poslovnih stikov B2B.
Kot že povedano, gre za klasični sejem, ki se odvija skupaj z digitalnim sejmom, kar omogoča v ta namen prirejena računalniška platforma. Če bodo tudi razstavljavci prepoznali potencial takšnega digitalnega sejemskega ozadja in ga izkoristili, se lahko nadejajo višjega števila obiskovalcev in potencialnih strank, saj se bo sejem iz 4-dnevnega pretvoril v enomesečno aktivnost. Preko platforme bo možna medsebojna komunikacija, tudi dogovarjanje za sestanke. Razstavljavci si bodo na ta način lahko že vnaprej razporedili čas in se kvalitetno posvetili osebnemu srečanju s stranko na samem sejmu (med drugim bo možna komunikacija tudi s »chat« in »video chat« klici). Ta način komunikacije omogoča vzpostavitev kontakta in sklepanja poslov tudi v primeru, ko se obiskovalec sejma ne bo utegnil ali mogel udeležiti. Poleg tega se bo v času sejma v živo na digitalni platformi izvajal »streaming« oz. predvajanje v živo nekaterih izbranih delavnic, prezentacij, tekmovanj, videokonferenc…
Je pa potrebno poudariti, da je kontakt v živo še zmeraj izjemnega pomena, zato je digitalni del sejma namenjen zgolj kot podpora klasičnemu sejmu. Dobro vemo, da človeškega stika in pristnega pogovora v živo ne more nadomestiti nobena tehnologija.

Ali Sejmi okusov v prvi vrsti ostajajo namenjeni strokovni publiki? Koliko razstavljavcev pričakujete letos?
​​​​​​​Matjaž Turk: Sejem je že vsa leta in ostaja še naprej specializiran in strokoven s ciljno publiko tako razstavljavcev kot obiskovalcev, domačih in tujih, s področja HoReCa. Veseli nas, da bo kar nekaj novih razstavljavcev, tako direktno nastopajočih kot indirektno preko zastopniških podjetij. Vsega skupaj pričakujemo okrog 250 razstavljavcev.
Vsakokrat izjemen poudarek posvečamo tudi praktičnim delavnicam, na katerih so obiskovalci sejma lahko deležni znanja s strani vrhunskih domačih in tujih mojstrov, chefov… Cilj tega je, da udeleženci delavnic s pridobljenim znanjem lahko dvignejo kakovost storitev v svojih restavracijah, gostilnah, barih in drugih sorodnih obratih. Tako bo tudi letos dišalo iz šole pice, spoznati bo mogoče izdelavo kruha in sladic, kako pripraviti in postreči trendovske pijače, pivo, kavo… Zanimivo dogajanje na razstavnih prostorih že napovedujejo tudi nekatera podjetja. Skratka zagotovo ne bo dolgčas, aktualno dogajanje pa bomo v drugi polovici januarja objavili na naši spletni strani www.gast.si
In da ne pozabim, tudi letos bo vzporedno s 16. Sejmi okusov potekal 33. sejem Alpe-Adria – sejem turizma, kampinga in karavaninga v organizaciji Gospodarskega razstavišča. Vstopnica je veljavna za ogled obeh sejmov.

Celoten intervju je objavljen v reviji Pet zvezdic, št. 1/2023.   Nakup izvoda / Letna naročnina

Tekst: Urša Cvilak.  Portret: arhiv Primorski sejem

Deli na
12 / 2023
Ko zadiši po vrhunski kavi in čaju
V podjetju Gastpro iz Kamnika so strokovnjaki za najbolj priljubljene tople napitke, saj z vrhunskimi specialnimi kavami in premium čaji že vrsto let oskrbujejo restavracije, gostinske lokale, hotele doma in po svetu, ter tudi vse ljubiteljske navdušence, ki si skodelico odličnega napitka radi pripravijo...
12 / 2023
Ni vsaka obutev primerna za vsako nogo
Ljubljansko podjetje Protrade se ukvarja s prodajo delovne in ortopedske obutve že 34 let. Njihovo poslanstvo je ponuditi kakovostno obutev zlasti tistim, ki preživijo večino dneva na nogah, torej tudi zaposlenim v gostinstvu in hotelirstvu. V ponudbi imajo obutev svetovno priznanih znamk in najrazličnejših...
05 / 2023
Trendi pri postrežbi hrane in pijače
Celjsko podjetje Alpeks, ki gostince že več kot 30 let oskrbuje z opremo za pripravo, serviranje ter postrežbo jedi in pijač, je po treh letih premora ponovno pripravilo srečanje z gostinci. Tokrat so v ljubljanskem hotelu Intercontinental povabljeni predstavniki gostinskih obratov in hotelskih...
Za profesionalce Pregled vseh člankov

Novičke

Bodite med prvimi obveščeni o aktualnih dogodkih,
tečajih, novostih iz sveta kulinarike ...

Prijava uspešna