Objavili smo
05 / 2021
MOČ TERMALNE VODE, MEDENI OKUSI IN PIVOVARSKA TRADICIJA
Kolektivna blagovna znamka Okusiti Laško je nastala leta 2018. Prepoznavnost destinacije, znane po termalni vodi in ponudbi za dobro počutje, gradi na pivovarski, čebelarski in zeliščarski dediščini, ki jo uspešno vključuje v jedi in pijače. Znamka se lahko pohvali tudi s prvo certificirano Hišo gastronomije in kulinarično turo Pivocvetni potep po Laškem.
Doživetja mesta pod gradom in zelenega podeželja
Na širšem območju Laškega imajo prizadevanja za odličnost na zdraviliškem, velneškem in kongresnem področju Thermane Laško in Rimskih Term, piva Pivovarne Laško, pa tudi dostopnosti destinacije in čebelarstva, zelo dolgo tradicijo. Destinacija Laško je leta 2013 prejela prestižni naziv European Destinations of Excellence – EDEN in je nosilka znaka Slovenia Green Destination Gold. Poleg tega je Občina Laško trikratna prejemnica naziva Občina prijazna čebelam, Thermana Laško pa priznanja Čebelam najbolj prijazno podjetje. Tako ne čudi, da je Laško lani v natečaju »Moja dežela – lepa in gostoljubna«, ki ga prireja Turistična zveza Slovenije, zasedlo 1. mesto v kategoriji najlepši in najgostoljubnejši zdraviliški kraj.
K prepoznavnosti destinacije je zagotovo prispevala tudi vzpostavitev kolektivne blagovne znamke Okusiti Laško. Ta povezuje pridne pridelovalce in ponudnike živilskih in rokodelskih izdelkov, kreativne gostince, ponudnike storitev za zdrav način življenja in organizatorje vodenih doživetij s poudarkom na termalni in čisti izvirski vodi, pivovarstvu, čebelarstvu, zeliščarstvu in odličnih jedeh s pregreto smetano. Okusiti Laško ni le nek nov projekt v zajetni beri že izvedenih, temveč skrbi za nenehno razvijanje inovativnih izdelkov, storitev in doživetij v verigo povezanih ponudnikov, ki lahko s kreativno doživljajsko ponudbo prispevajo k večjemu zadovoljstvu vseh, tako ponudnikov kot turistov, predvsem pa domačinov...
...Certificirana ponudba Okusiti Laško trenutno vključuje 37 ponudnikov pridelkov in živilskih izdelkov (195 pridelkov in izdelkov), 11 rokodelskih ponudnikov (58 rokodelskih izdelkov), 4 ponudnike jedi in pijač, postreženih na gostinski način (12 jedi in pijač) ter v kategoriji ambasadorjev kolektivne blagovne znamke Okusiti Laško enega ponudnika. To je Restavracija Pavus Grad Tabor Laško, ki je nosilka prestižnega naziva Hiša gastronomije. Prepoznavna je po sezonsko obarvani filozofiji visoke gastronomije chefa Marka Pavčnika, ki išče navdih za kreacije jedi v naravi in nekultiviranih rastlinah, se bori proti zavrženi hrani, vzpostavlja močno navezo z verigo certificiranih lokalnih kmetij za celoletni odkup sezonskih pridelkov ter skupaj z Ekološko kmetijo Očko načrtuje pridelavo izbranih vrtnin. Na ta način destinacija Laško vedno večjo pozornost namenja visoki gastronomiji z lokalno dodano vrednostjo na vseh nivojih gostinske stroke. Tudi ostali certificirani gostinski ponudniki -– Thermana Laško, Hotel Špica, Rimske Terme in Martinova izba – v svojo celoletno ponudbo, ne le v jedi in pijače, za katere so pridobili certifikate kakovosti znamke Okusiti Laško, v največji možni meri vključujejo sezonsko lokalno pridelano hrano, kar tudi označujejo v jedilnikih. V Thermani Laško med drugim gostom nudijo piknik košarice s certificiranimi izdelki, oblikovali in natisnili pa so tudi namizne pogrinjke Spoštujmo lokalno hrano. Tako lahko obiskovalci preko teh ličnih in informativnih reciklabilnih papirnatih podstavkov ter na stenah restavracij Zdravilišča Laško in Welness Parka Laško spoznajo ključne lokalne dobavitelje kolektivne blagovne znamke Okusiti Laško in Thermanino zavezo k zeleni gastronomiji...
Celoten članek je objavljen v reviji Pet zvezdic, številka 5/2021. Nakup izvoda / Letna naročnina
Tekst: dr. Tanja Lešnik Štuhec (ProVITAL d.o.o.) Foto: Jaka Teršek (Utrinek s kulinarične ture)
MINISTER ZA ZDRAVJE OPOZARJA: PREKOMERNO PITJE ALKOHOLA ŠKODUJE ZDRAVJU!