Objavili smo

Slovenia green - znamka slovenskega turizma

05 / 2021

ZNAMKA SLOVENSKEGA TURIZMA, KI K TRAJNOSTI VZPODBUJA TUDI GOSTINCE!
Slovenija se je v zadnjih letih jasno zavezala k trajnostnemu razvoju turizma. Tako je bila leta 2014 vzpostavljena Zelena shema slovenskega turizma, nacionalno orodje za uvajanje trajnostnih poslovnih modelov v turizem in obenem tudi trženje zelene ponudbe. Shema, s katero upravlja Slovenska turistična organizacija (STO), je prepoznavna po krovni znamki in certifikatu kakovosti SLOVENIA GREEN, za katero se lahko potegujejo destinacije, turistični ponudniki, naravni parki... Leta 2020 se je shemi pridružil tudi znak SLOVENIA GREEN CUISINE. K predstavitvi sheme in znamke smo povabili Mašo Klemenčič, skrbnico Zelene sheme pri STO.

Intervju

Kdaj je STO začel razvijati idejo oziroma projekt Zelena shema slovenskega turizma, ki je prepoznaven po znamki SLOVENIA GREEN? 
Maša Klemenčič: Prve korake v smeri Zelene sheme in sistematiziranega razvoja trajnostnega turizma smo naredili že leta 2009, ko smo pripravili prve strateške smernice s tega področja. Tem se je kmalu pridružil še priročnik za hotele za razvoj trajnostnih poslovnih modelov in drugi projekti, ki so stavili na zeleni razvoj turizma, npr. EDEN - Evropske destinacije odličnosti. Prvi poziv za pridobitev znaka Slovenia Green za destinacije in ponudnike pa je bil objavljen leta 2015.

Obenem gre za certifikacijski sistem, v okviru katerega se lahko destinacije in ponudniki potegujejo za različne znake, ki jih vzpodbujajo k izboljšanju in ocenjevanju njihovega trajnostnega delovanja. Za katere znake vse se lahko potegujejo?
Maša Klemenčič: Destinacije se lahko potegujejo za pridobitev znaka Slovenia Green Destination, ki temelji na mednarodno priznanih kriterijih Green Destinations. Glede na uspeh pri izpolnjevanju kriterijev lahko pridobijo platinasti, zlati, srebrni ali bronasti znak. Turistični ponudniki pa se lahko prijavijo za enega od znakov glede na dejavnost, s katero se ukvarjajo: SG Accommodation za nastanitvene obrate, SG Attraction za znamenitosti, SG Travel Agency za turistične agencije, SG Cuisine za restavracije in gostinske ponudnike, SG Beach za naravna kopališča. Znak SG Park pa lahko pridobijo naravni parki in večja zavarovana območja. 

Koliko destinacij se v Sloveniji trenutno ponaša z oznako Green Destination, je katera že pridobila najvišjo, platinasto priznanje? Katere destinacije so bile zadnje, ki so znak pridobile? 
Maša Klemenčič: V tem trenutku je v Zeleni shemi 59 destinacij, med njimi je kar 20 zlatih. Platinaste še nimamo, je pa nekaj destinacij glede na rezultate zadnjega ocenjevanja že zelo blizu. V letošnjem letu so znak Green Destination pridobile občine Kranj (zlatega), Gorenja vas-Poljane (zlatega), Renče-Vogrsko (bronastega) in Izola (zlatega). Večina destinacij (ne pa vse) je tudi članic Konzorcija Slovenia Green, ki povezuje nosilce znaka Slovenia Green. Njegov namen je razvoj trajnostnih turističnih destinacij in ponudbe ter oblikovanje in razvoj zelenih inovativnih produktov tako na lokalnem kot tudi nacionalnem nivoju. Med pomembnimi aktivnostmi Konzorcija je tudi izobraževanje za destinacije in turistične ponudnike na področju uvajanja trajnostnega poslovanja.

Leta 2020 ste v prizadevanju, da Slovenija postane prepoznavna zelena država tudi na področju gastronomije in kakovostne preskrbe s hrano, razvili še znak Green Cuisine. Katere pogoje mora izpolnjevati gastronomski ponudnik, da ga pridobi? 
Maša Klemenčič: Z znakom Slovenia Green Cuisine smo želeli še poudariti prednosti slovenske gastronomije, ki temelji na lokalnih značilnostih in kakovostnih sestavinah. Letos njeni promociji posvečamo še posebno pozornost, saj je Slovenija tudi nosilka naziva Evropska gastronomska regija. Pomembno se nam je zdelo, da gastronomijo vpeljemo v Zeleno shemo, ki postaja krovna platforma za razvoj trajnostnih projektov in ponudbe. 
Postopek za pridobitev znaka je podoben kot za vse ostale ponudnike: restavracija mora predhodno pridobiti enega od osnovnih znakov, to sta Leaf ali Zeleni ključ (z izpolnjenimi kriteriji za gostinske obrate – ti so objavljeni na spletnih straneh www.leafme.org in www.zelenikljuc.si. Nato pa poleg izpolnjene prijavnice na STO pošlje še podpisano Zavezo za trajnostno gastronomijo Slovenije...

Celoten intervju je objavljen v reviji Pet zvezdic, št. 5/2021.   Nakup izvoda / Letna naročnina

Tekst: Urša Cvilak  Foto: Ciril Jazbec (Vir: www.slovenia.info)

Deli na
09 / 2021
Šunkarna in restavracija Kodila, Markišavci - chefa Boštjan Lačen in Daniel Sukič
V HIŠI PREKMURSKE ŠUNKE IN DRUGIH MESNIH DOBROT Družina Kodila je leta 2013 z novim kulinaričnim centrom, pod streho katerega so združene predelava in zorilnica mesa, trgovina in restavracija, še nadgradila svojo uspešno poslovno zgodbo. Šunkarna Kodila tako ni več le raj za ljubitelje mesnih...
09 / 2021
Norma 23, Ljubljana - chef Mickaël Alix
CRÊPES IN GALETTES Pod Plečnikovimi arkadami na glavni ljubljanski tržnici po novem pečejo palačinke s francoskim stilom! Zakonca Mateja Todić Curk in Predrag Todić sta se namreč odločila, da svojemu lokalu Norma 23 poleg imena (prej Grand Cafe Ljubljana) spremenita tudi vsebino in v glavno...
09 / 2021
Več kot le kulinarični pozdrav z Idrijskega
Ste vedeli, da se Idrija ponaša s kar nekaj presežki – drugim največjim rudnikom živega srebra na svetu, največjim lesenim pogonskim vodnim kolesom v Evropi (idrijski kamšt), najstarejšo neprekinjeno delujočo čipkarsko šolo na svetu, najstarejšim filmskim gledališčem v Evropi, v katerem...
Objavili smo Pregled vseh člankov

Novičke

Bodite med prvimi obveščeni o aktualnih dogodkih,
tečajih, novostih iz sveta kulinarike ...

Prijava uspešna

Soglašam, da podjetje UMAMI d.o.o. vpisane podatke uporabi za
namene obveščanja o novostih in posebnih ponudbah.