Objavili smo

Do prepoznavnosti s kolektivno blagovno znamko

09 / 2020

Gastronomski turizem postaja pomemben sestavni del slovenskega turizma, tudi na podeželju. In kolektivne blagovne znamke so lahko tiste, ki z vzpostavljenimi certifikacijskimi sistemi in oznakami kakovosti omogočajo destinaciji in njenim ponudnikom večjo prepoznavnost na trgu, kupcu oziroma turistu pa jamčijo avtentičnost in kakovost izdelka ali storitve. Bogate izkušnje z njihovim razvojem imajo v štajerskem podjetju ProVital d.o.o. Zato smo k pogovoru povabili njegovo ustanoviteljico in direktorico doc. dr. Tanjo Lešnik Štuhec, sicer tudi predavateljico za področje turizma, iskrivo sogovornico in avtorico nastajajoče monografije o kolektivnih blagovnih znamkah, oblikovanih po modelu »Izvorno slovensko«.

Intervju
Zdi se, da zlasti v zadnjem času turistični ponudniki v določenih destinacijah čutijo potrebo po povezovanju, skupni promociji, skupni zgodbi?
Dr. Tanja Lešnik Štuhec:
 Res je, a nekatere destinacije so že pred več kot desetimi leti razmišljale v tej smeri, vendar so bili ti protagonisti - nenazadnje je vse odvisno od ljudi - nekaj posebnega. Na ta način se je rodila ena prvih teritorialnih kolektivnih blagovnih znamk, in sicer na bohinjskem koncu, kamor sem bila povabljena k sodelovanju pri Festivalu cvetja. Sočasno se je takrat pokazalo, da kmetje, sploh sirarji, čutijo potrebo po povezovanju. In Klemen Langus, direktor zavoda za pospeševanje turizma Turizem Bohinj, je temu znal prisluhniti in me zopet povabil k sodelovanju. Vse skupaj je podprl tudi takratni župan in za to namenil občinska sredstva. Tako je nastala kolektivna blagovna znamka »Bohinjsko / from Bohinj«. Vzporedno so takrat Terme Zreče prijavile projekt Okusi Rogle, h kateremu so me prav tako povabili. Tako da sem začela z razvojem prvih kolektivnih blagovnih znamk v letih 2010/2011, in sicer na osnovi modela razvoja in trženja zavarovanih območij za Evropo, ki sem ga pred tem razvila in predstavila v svoji doktorski disertaciji. No, še prej sem delala na grozdenju in mreženju ponudnikov na Pohorju in Solčavskem… Tako da do Pohorja, Solčavskega in Bohinja gojim posebno ljubezen, saj so to bili prvi trije projekti, pri katerih sem implementirala model, iz katerega so potem nastale kolektivne blagovne znamke...

Celoten intervju je objavljen v reviji Pet zvezdic, številka 9/2020.  Kupi izvod / Letna naročnina

Tekst: Urša Cvilak  Foto: Peter Irman

Deli na
03 / 2024
Gostilna in hotel Rakar, Gorenje Ponikve
GOSTINEC JE KOT DIRIGENT, KI VODI SVOJ ORKESTER! Družinska gostilna in hotel Rakar se nahajata le streljaj od Trebnjega in dolenjske avtoceste, v vasici Gorenje Ponikve. Vodita jo Boštjan Rakar z ženo Tatjano, v posel pa kot tretja generacija že vstopajo tudi njuni trije otroci – Janez, Martin...
03 / 2024
Sunrose 7 - Gourmet & SPA Hotel, Bohinjska Bistrica
130 LET HOTELSKE TRADICIJE V NOVI PODOBI IN TUDI ZA LJUBITELJE DOBRE HRANE Sunrose 7 je butični hotel za odrasle (adults only) z 18 sobami in konceptom digitalnega detoksa. Namenjen je vsem, ki si želite umirjenega oddiha, tradicije v sodobni preobleki in bližine narave, ki vabi na izlete v hribe...
03 / 2024
Rasporella – novi rod kvasovk, poimenovan po slovenskem profesorju!
Živilsko panogo si je brez kvasovk kar težko predstavljati, pa naj gre za tiste pozitivne, ki skrbijo za fermentacijo in blagodejno vplivajo tudi na naše telo, ali tiste, zaradi katerih se jed pokvari. Delček svojega raziskovalnega sveta na tem področju nam je razkrila doc. dr. Neža Čadež, vodja...
Objavili smo Pregled vseh člankov

Novičke

Bodite med prvimi obveščeni o aktualnih dogodkih,
tečajih, novostih iz sveta kulinarike ...

Prijava uspešna

Soglašam, da podjetje UMAMI d.o.o. vpisane podatke uporabi za
namene obveščanja o novostih in posebnih ponudbah.