Objavili smo

Do prepoznavnosti s kolektivno blagovno znamko

09 / 2020

Gastronomski turizem postaja pomemben sestavni del slovenskega turizma, tudi na podeželju. In kolektivne blagovne znamke so lahko tiste, ki z vzpostavljenimi certifikacijskimi sistemi in oznakami kakovosti omogočajo destinaciji in njenim ponudnikom večjo prepoznavnost na trgu, kupcu oziroma turistu pa jamčijo avtentičnost in kakovost izdelka ali storitve. Bogate izkušnje z njihovim razvojem imajo v štajerskem podjetju ProVital d.o.o. Zato smo k pogovoru povabili njegovo ustanoviteljico in direktorico doc. dr. Tanjo Lešnik Štuhec, sicer tudi predavateljico za področje turizma, iskrivo sogovornico in avtorico nastajajoče monografije o kolektivnih blagovnih znamkah, oblikovanih po modelu »Izvorno slovensko«.

Intervju
Zdi se, da zlasti v zadnjem času turistični ponudniki v določenih destinacijah čutijo potrebo po povezovanju, skupni promociji, skupni zgodbi?
Dr. Tanja Lešnik Štuhec:
 Res je, a nekatere destinacije so že pred več kot desetimi leti razmišljale v tej smeri, vendar so bili ti protagonisti - nenazadnje je vse odvisno od ljudi - nekaj posebnega. Na ta način se je rodila ena prvih teritorialnih kolektivnih blagovnih znamk, in sicer na bohinjskem koncu, kamor sem bila povabljena k sodelovanju pri Festivalu cvetja. Sočasno se je takrat pokazalo, da kmetje, sploh sirarji, čutijo potrebo po povezovanju. In Klemen Langus, direktor zavoda za pospeševanje turizma Turizem Bohinj, je temu znal prisluhniti in me zopet povabil k sodelovanju. Vse skupaj je podprl tudi takratni župan in za to namenil občinska sredstva. Tako je nastala kolektivna blagovna znamka »Bohinjsko / from Bohinj«. Vzporedno so takrat Terme Zreče prijavile projekt Okusi Rogle, h kateremu so me prav tako povabili. Tako da sem začela z razvojem prvih kolektivnih blagovnih znamk v letih 2010/2011, in sicer na osnovi modela razvoja in trženja zavarovanih območij za Evropo, ki sem ga pred tem razvila in predstavila v svoji doktorski disertaciji. No, še prej sem delala na grozdenju in mreženju ponudnikov na Pohorju in Solčavskem… Tako da do Pohorja, Solčavskega in Bohinja gojim posebno ljubezen, saj so to bili prvi trije projekti, pri katerih sem implementirala model, iz katerega so potem nastale kolektivne blagovne znamke...

Celoten intervju je objavljen v reviji Pet zvezdic, številka 9/2020.  Kupi izvod / Letna naročnina

Tekst: Urša Cvilak  Foto: Peter Irman

Deli na
10 / 2020
Posestvo Pule, Trebelno - chef Urh Kapelar
V OBJEMU NARAVE IN VRHUNSKE KULINARIKE Pred petnajstimi leti je Posestvo Pule sprejelo prve goste, od lani pa svojo zgodbo nadaljuje z novo ekipo. Restavracija s chefom Urhom Kapelarjem postaja prepoznavna po kreativnih jedeh, v katerih prepleta osnove francoske in angleške kuhinje s slovenskimi tradicionalnimi...
10 / 2020
Hotel in bistro Lipa, Šempeter pri Gorici - chef Toni Ferizović
MED TRADICIJO IN SODOBNOSTJO Ste vedeli, da so tradicionalni šempetrski štruklji nekaj posebnega? Kvašeni in z bogatim orehovim nadevom navdušujejo goste v Hotelu Lipa, ki se od začetka letošnjega leta ponaša z bistrojem Lipa. Prenova ambienta in kulinarične ponudbe je svoj navdih poiskala...
10 / 2020
Buče, kraljice jeseni
Naj gre za pravljico o Pepelki in njeni polnočni kočiji ali za praznovanje noči čarovnic na zadnji oktobrski dan, v obeh primerih ima pomembno vlogo buča. Ta vrtnina je seveda zelo uporabna tudi za pripravo okusnih jesenskih in zimskih dobrot! Iz buče je mogoče hitro pripraviti okusne juhe,...
Objavili smo Pregled vseh člankov

Novičke

Bodite med prvimi obveščeni o aktualnih dogodkih,
tečajih, novostih iz sveta kulinarike ...

Prijava uspešna

Soglašam, da podjetje UMAMI d.o.o., vpisane podatke uporabi za
namene obveščanja o novostih in posebnih ponudbah.